Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

torsdag 1. april 2010

Regnet faller

Det skulle ju inte bli riktig så här
Många fler stunder skulle vi ha
Du och jag
Flera turer
Mera bus
Många timmar framför vagn
Men det blev inte mer

Regnet faller över Delsbo i dag
Änglarna gråter för Gejsa
Så hastigt, så plötsligt
Fickt du lämna mig i dag
Och ensam står jag kvar och gråter

Solen gick ner
I mitt hjärta och min sjel
Du mår bra nu, har ej ont mer
Medans jag är den som gråter

Aldrig mer ditt kloka blick
Aldrig mer puss av din mule
Dimman smög inn sig i hjärtat i dag
Och regnet faller över Delsbo

Din box står där tom. Lika tomt som mitt hjärta
Min sorg
Min smärta
Åka hem utan dig? Aldrig mer va med dig?
Änglarna gråter för dig i dag

Och jag gråter med dom.. Min älskade.. högt älskade..

6 kommentarer:

En riktig funderare. sa...

Och jag kan inte sluta gråta. Jag lider så med dig och att du inte fick mer tid med Gejsa. Och att inte hon fick mer tid att leva. Hon skulle bara bli 16 år gammal den 10 maj i år. Inte mycket för en fjording. Hade nog trott att hon skulle bli minst 28 år iaf. Min älskade lilla Gejsa. Min första häst som lärde mig att rida medans jag lärde henne hur man rids. En jättestor kram från oss här på Trantorp. Jag stod i hagen och gav gobban och fille hö medans jag väntade på ditt sms att det det var över. Just när jag fick det tittade solen fram ett par sekunder. Då förstod jag att det var över. :(

Anonym sa...

ÄLSKADE vän
Fy så hemsk
Vet inte en vad som hänt men förstår att något allvarligt och hon är borta.

Önskar jag kunde vara hos dig och krama dig länge och bara finnas för dig.

Styrkekramar kommer här i mängder.
Kram Berit

Karro sa...

Usch, den tid jag fick med henne var guld värt <3
Så roliga stunder jag fick med henne, tack för att jag fick vara hennes medryttare!
Sorgen är mkt stark, fina vackra goa underbara Gejsa du kommer alltid finnas i mitt hjärta <3

Åsa sa...

beklagar sorgen...
*Styrkekram*

tilla sa...

Stora kramar från oss.. Tänker på dig hela tiden ska du veta...

En riktig funderare. sa...

Nu är det precis 1 dygn sedan Gejsa dog. Bara 24 timmar. Gud vad det är jobbigt. Och vad är det då inte för dig. Jag ångrar såå att jag inte åkte i somras och hälsade på er. Hade ju tänkt det i sommar för Gunnar spelar i Delsbo i juli. Nu får jag aldrig mer se henne. Kan inte fatta det än. Kram från mig.