Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

lørdag 10. april 2010

Livet går vidare

Livet går sakta vidare runt mig som om  inget har hänt. Men för mig är det en ständig kamp att vara med tidshjulet när det vänder sig nu. Men det skal gå. Sakta sakta blir jag med tidshjulet rundt sina varv.

Två små dikter har gett mig stor tröst dessa senaste dagar och jag vill dela dom med er.

Do not stand at my grave and weep
I am not there, I do not sleep
I am a 1,000 winds that blow
I am the diamond glints on snow
I am the sun on ripened grain
I am the gentle autumn rain
When you awaken in the morning's hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled light
I am the soft star that shines at night
Do not stand at my grave and cry
I am not there; I did not die.

***

If I should go tomorrow
It would never be goodbye,
For I have left my heart with you,
So don't you ever cry.
The love that's deep within me,
Shall reach you from the stars,
You'll feel it from the heavens,
And it will heal the scars.


Det känns lite som om dom talar till mig i min sorg. Båda dikterna äv av anonym källa, jag vet inte väm poeterna är och det visste inte hemsidan där jag hittade dom heller.
Jag sökte upp dom igjen i går när jag satt och fyllde i försäkringspapperna så dom är klara när veterinärinntyget kommer. Det var riktig jobbigt..

I dag får jag en stallkompis på besök, Emma som hadde Mazetti sa hon skulle komma en sväng med sina huliganer (även känd som ungarna), så jag har städat upp litet i vardagsrummet nu. Vi kommer nog prata häst.

5 kommentarer:

wendy sa...

såå sant

En riktig funderare. sa...

2 veckor i dag. :(

Unknown sa...

2 veckor.. och det känns båda som om det var i går och som 100 år.. varje dag har varit så lång.. nätterna så långa.. jag drar mig för att gå och lägga mig.. i dag kom veterinärinntyget.. :(

En riktig funderare. sa...

Kan du ta kopia på veterinärintyget så jag får läsa det? Skulle vilja se med egna ögon vad det står.
Ja, nu börjar det jobbiga med Sorro också.
Ingen som varken svarar på mejl eller när jag pratat in på deras telefonsvarare. Så jag har mejlat till den andra ridskolan och frågat om Sorro har flyttat redan. Men det hade han inte. Han ska komma dit på prov när dom får en ledig stallplats. Tur att dom svarade iaf.

En riktig funderare. sa...

i dag är det 3 veckor sedan..... Har även ringt uppfödaren och talat om att Gejsa är borta. Hon sa att hennes mamma lever och mår bra. Så ärftligt är det inte iaf verkar det som.
Ingen kontakt med dom som köpte Sorro. Däremot från dom som ska ta honom på prov. Dom vet inte när han ska komma bara när dom får en stallplats.