Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

mandag 26. april 2010

Lite bild

Jag fick tillskickat denna bilden av Gejsas förra ägare som hon undrade om jag ville lägga ut på bloggen. Klart jag ville! På bilden är hon 3 år och håller på bli innriden, och hon älskade redan då att få massor med uppmärksamhet! Visst är hon fin?


En av praktikanterna i stallet gjorde även denna bilden till mig, så otrolig gulligt gjort tyckte jag, så jag fick gråta en liten tår när jag fick bilden några dagar efter påsken!


Och allra sist.. några av dom bilderna jag tog på kliniken innan... Jag orkar inte säga så mycket mer om dom.. men här kommer dom iaf..



Jag saknar dig så... <3

8 kommentarer:

Lisette sa...

oh fina lilla gejsa.. hon är verkligen liten när man ser fredrik vid sidan om.. ;)

ser härligt ut med alla barn omkring henne. lugnet själv! och det är väl elin som står i rosa baddräkt?

kram på dig!

Unknown sa...

Ja, hon ruvade skrämmande 137 cm över havet må veta! :) Det är Fredrik som är "onormalt stor" .. :P

Det är väl kanske Elin ja? Jag vet faktisk inte, Carola vet nog!
Kram, Lisette!

Bubbelmamma sa...

Hon såg otroligt snäll ut.
Hoppas ni hittar en ny häst snart som ni får pyssla om.

En riktig funderare. sa...

Lisette: Ja, det är Elin som står där i rosa baddräkt och huset är vårt som man ser i bakgrunden. :) Där måste Elin vara 8 år då. Och så grannarnas alla ungar.

Lilla söta Gejsa. Gud vad jobbigt.

Unknown sa...

Snart är det 4 veckor.. :(

En riktig funderare. sa...

Ja, snart är det 4 veckor.:( Och i kväll har jag äntligen satt ut fotona på Gejsa på min hemsida.

I dag har jag gråtit mycket när vi pratade på tjatten och efteråt. Fy fan vad det är jobbigt. Och i morgon kommer kanske veterinärintyget från dig. Då kommer jag att förstå att det verkligen är sant. Att hon är borta för alltid.

Unknown sa...

Vilken hemsida har du uppdaterat? Jag har inte alla länkarna på min stationära dator..

En riktig funderare. sa...

http://carola.cybersite.nu/startsida.html
Nu är det 4 veckor i dag. Och antagligen får jag intyget från dig i dag. Fick det inte i går. Så fr o m i dag kommer jag att förstå att hon är borta för alltid. :(