Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

fredag 30. april 2010

Fattiga ord

Denna hittade jag på en hemsida.

"Du var hos mig.
Du hälsade på mig inatt.
Vi var tillsammans igen.
Vi flög i galopp.
när jag vaknade
blev jag så besviken.
Du finns ju inte mer..."

Som jag gråt när jag läste den. Påminner mig om när jag vaknade i morse, det var som om du var med mig än..
jag har inga ord, dom sviker mig nu, men jag provar att skriva dom ner ändå med dom bästa ord jag kan ha just nu

Om bara ord kunne säga
Hur jag saknar dig nu
När din blick inte längre möter min

Om bara ord kunne säga

Hur mitt hjärta brinner
Hur mitt öga svider i sorg

Om bara ord kunne räcka
För att säga till dig
hur jag önskar du var här med mig

Om bara hjärtat kunne hålla
Så jag orkar att leva

och veta du inte finns här

Om bara sjelen blir hel
Så jag minns dig med glädje
Så jag kan skratta åt lyckan som fanns

Men du lämnade mig en arv

En tröst mitt i sorgen
Du lämnade mig inte ensam

Om en liten stund
När mitt hjärta är helt
Skal du leva vidare i mitt minne

Ingen kommentarer: