Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

mandag 3. mai 2010

Gejsas arv till mig

Det känns som att man har fått et avslut nu.

Livförsäkringen efter Gejsa tickade inn på mitt konto i dag och jag betalade omedelbart veterinärfakturaen. Kvarståande summa står på mitt sparkonto, och jag skal skicka inn och få tilbaks det jag kan få täckt av veterinärförsäkringen på Gejsa med.

Det blev altså inga problem med att vi avlivade på plats, vilket känns skönt, jag släppte det iaf.

Det känns inte som om jag har så mycket mer att blogga om när det kommer till allt med Gejsa, det blir väl mäst att mala runt på det samma gamla om saknad och sorg, tomhet och tårar, så jag tror helt änkelt att Gejsas lilla hörn slår igjen sina dörrar nu, och att jag börjar på ny frisk på en ny blogg när jag får min nya kompis hem till mig i framtiden.

Jag raderar inte bloggen, utan den får bara ligga kvar. Till dom av er som fulgt min och Gejsas resa får jag säga tack for fölget, och ni kanske vill komma och kika på den nya bloggen som kommer uppstå med min nya häst?
Jag har beslutat att köpa en 4årig fjordvallak som står nära om dens ägerinna inte mistycker om mig som framtidig ägare.

Vi syns igjen på ny blogg.

Ingen kommentarer: