Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

lørdag 20. mars 2010

Vår!!

Våren är på full frammarch nu, när jag kollade för en timme sen var det över 12 grader ute :)
Det forsar från taket, och smälter så det nästan hörs!
Och fåglarna är tilbaks!!
Fram till det började smälta hadde det varit så tyst så tyst från dom små fjäderbollarna, och min fågelmat räckte hur länge som helst. Men nu är det fart i vändan även där!

I dag skal jag ner till pussgurkan, hon har fått vila helt sen onsdags, och i dag skal jag ta ut hon en liten promenad och se om det är något kvar av hältan. Talade med veterinären på telefon i torsdags och frågade när jag borde skruva inn oro-giret, när det är på tid att ta ut veterinär för hältan. Hon tyckte att i och med att det värkar rätt så tydligt att hon haltar pga ömhet från sadeln så trodde hon att jag inte behövde va orolig förens det har gått 2-3 veckor faktisk. Men hon trodde inte chansen var så stor att Gejsa skulle halta i hela 2 veckor sedan vi talar en knapp månad med sadeln.

I dag skal jag dessutom prova på Thorowgood T4 sadeln till en kollega. Jag tror kanske den är smal, men jag får ju lägga den på iaf. Om inte denna passar har hon en Pfiff bomlösing till salu med, den skal jag få prova på måndag :)

2 kommentarer:

En riktig funderare. sa...

Vad härligt att hon verkar ok nu. :)
Vi har också vår. Det smälter som fasiken nu. Fast vi har bara plus 9grader ute.
Men jag såg att det rörde på sig i myrstacken. Snön har ju precis smält bort över den nu.
Ja, en bomlös är ju alltid bra. Men är det en dressyr då?

Unknown sa...

nej den är allround, så jag lär nog spara upp pängar och köpa en ren dressyrsadel ändå nån gong i framtiden, jag är biten och kär i dressyrsadlar nu vet jag :D