Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

onsdag 17. mars 2010

Försäkringsbeslut

I dag kom beslutet i min postlåda :)
Jag visste ju att jag skulle få någon ersätning, men hur stor den kom bli visste jag inte :) Men det fick jag besked om i dag. Jag skriver inte ut det här, men jag är iaf nöjd kan jag säga.

Gejsa fick helt ledigt i dag, bätter säfe than sorry som dom säger på engelska och jag vill heller överdriva åt det försiktiga hållet än va för ivrig. Vi skal ha många år än tilsammans, Gejsa och jag!
Men hon såg mindre stel ut när hon flyttade sig sidlänges i boxen i dag, och även när jag tog henne ur boxen.

Nu skal jag äta middag!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Gejsa är en stark kvinna! Starka kvinnor gillar jag. Nån gång må jag träffa henne och ha med mig nå gotta så hon börjar gilla mig, hihi ^^

Unknown sa...

Hihi det är lätt fixat, en morot är det som fixar det tror jag nog, sen är ni nog bästisar! :)