Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

tirsdag 16. mars 2010

Tirsdag

Förbättring även i dag, inte så mycket hälta att se föruten när hon svänger.
Tog en liten 10 minuters prommis även i dag, men i morgon skal hon få helt ledigt, jag vill ju inte gå för långt heller. Hon går ju ute varje dag :) Jag vill heller ha några dagar för mycket ledig efter hälta än att börja rida för tidligt, så jag vill nog heller va lite för försiktig än att va för ivrig vet jag. Det är min älsklings hälsa det omhandlar :D

Till torsdagen kommer Gulle tilbaks till stallet, och Maria har frågat om Gejsa och Gulle kan stå i hop. Jag är positiv, men vill nog gjärna vänta tills hon är ren :) Så nån gong till veckan kanske? :)
Skal bli trevligt med kompis i hagen igjen. Skönt att hon släpper stå själv.

Ingen kommentarer: