Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

onsdag 17. mars 2010

Haflinger

Kom ju på här i går kväll att vi har ju en haflinger i stallet :) Rasmus är haflinger och har kanske nån cm mer manke än Gejsa :) Marit sa jag kunne få prova på hans sadel på Gejsa så jag kan se hur den ligger på hon!

Skönt att veta jag kan få hjälp av Marit om jag frågar snällt, det är en enorm fördel med att stå på ridskolan vet jag. Det är många kunniga personer att rådfråga där!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon att du har en haflinger i stallet. De brukar ju va lika och sadlarna brukar passa på båda raserna. Lycka till.
kram Berit

Unknown sa...

Japp, dom är mycket lika i ryggen, Rasmus och Gejsa, så det finns en chans att hans sadel ligger bra, och då vet jag mer vad jag skal se efter direkt :D