Denna lilla blogg är om Gjesa. Den 25 maj 2009 blev ägarbytet registrerat av hennes förra ägare och jag var djupt beärat över att anses värdig att bli hennes nya ägare. Den 1 april 2010 fick hon hastigt och oväntat lämna mig. Vila i frid älskade flicka... Bloggen stannar kvar som mitt minne om en fantastisk tid med en fantastisk häst.

torsdag 4. mars 2010

Torsdag

Ingen tilbakeslag på Gejsas öra, det är lika fint än, och hon är pigg som inni sjutton och en bra bit inn i arton med skulle jag säga. Phu! Får forsöka rida hon i sänk under hälgen :D

As if jag skulle lyckas med det, hon har väl mer energi än jag har ork? :D

Jag har nu fått innskickat polishandlingarna och kvittot för sadeln (Tack Carola) till försäkringsbolaget och sen får vi se. Innom en månad skal dom ha behandlat ärendet och återlemnat mig besked. Så får vi se :)

Jag talade med Marit i dag om sadlar. Som ridlärare, tillridare och kunnig innom alla grenar räknar jag prydligt med att hon kan sadlar. Och det kan hon.

Jag nämde några av dom sadlar jag har kikat på, och nämde då mina tre favoriter: Pfiff Haflinger allroundsadel, Globus allround syntetsadel och Wintec syntet.
Alla tre är goda sadlar tycker hon, särskilt för en hobbyryttare. Pfiff haflinger kommer garanterat ligga som gjuten på Gejsas rygg och hennes erfarenhet är att dom är förvånande bra i förhållande till sitt pris, och både Globus och Wintec är rätt lika varann föruten att Wintec är dubbla priset och lite bättre kvalitet och längre garant vad jag förstog. Så det värkar som att jag kan hålla ögonen uppe efter en av dessa tre sadlar begagnat utan att skämmas för det. Skönt att veta!

Det pratas även om att få ut en sadelutprovare til stallet, min kompis i Ljusdal hoppas han då kan övertygas att komma till Ljusdal och kika på hennes arab med i så fall.
Om det inte är på tok för dyrt vill jag nog fråga om han kan se hur sadeln ligger på Gejsas rygg och om han håller med att den ligger jättebra eller om den kanske behöver nån liten justering. :)

Ingen kommentarer: